V sredo, 8. 12. 2021, smo imeli učenci od 6. do 9. razreda naravoslovni dan. Naslov naravoslovnega dneva za šesto in sedmošolce je bil HRANA, VONJI IN OKUSI, tema naravoslovnega dneva za  osmo in devetošolce pa MIKROBIOLOGIJA IN BIOTEHNOLOGIJA.

Naravoslovni dan za učence šestega in sedmega razreda se je začel s pogovorom o hrani nekoč in danes. Spoznali smo, da je bila v preteklosti hrana precej manj pestra kot danes, močno pa so se razlikovali tudi načini pridelave in priprave le-te. Danes imamo na voljo zelo raznoliko hrano, ki pa, žal, ni vedno tudi zdrava. Po uvodnem, bolj teoretičnem, delu smo začeli s praktičnim delom. Najprej smo preizkusili, kako dober je naš okus. Vsak učenec je dobil dva ločka. V enega smo nalili navadno vodo, v drugega pa smo dobivali različne vrste tekočin, naša naloga pa je bila, da prepoznamo okus. Okusi so se med seboj zelo razlikovali, in sicer od sladkega, so slanega in kislega in še kaj. Najbolj zanimiv in nagnusen je bil zadnji okus, ki smo ga povečini vsi izpljunili. Izvajalka naravoslovnega dne nas je hotela malo zmesti, zato je v dva lončka dodala samo barvilo, ki ni imelo nobenega okusa, s čimer je pokazala, da lahko sklepamo o okusu tudi na podlagi videza.

V nadaljevanju pa smo v skupinah po tri prepoznavali različne vonje. Ugotoviti smo morali 18 različnih vonjev, ki so se skrivali v epruvetah. Na koncu smo skupaj še preverili rezultate vseh okusov in vonjev.  Šlo nam je kar dobro, smo pa ugotovili, da je še težje kot okus prepoznati in določiti vonj.

Naravoslovni dan je bil zelo zanimiv in nadvse poučen.

Barbara Ćernelič, 6. r.

Osmošolci in devetošolci smo dan pričeli s predstavitvijo o bakterijah in virusih. Izvedeli smo, kako so  sestavljeni ter kje se nahajajo in prežijo na nas. Naslednjo uro smo izdelovali bombice iz kvasa. Majhne epruvete smo v različnih razmerjih napolnili z vodo, sladkorjem in kvasom ter jih zaprte postavili v toplo vodo.  Naredili smo tudi meritve, in sicer smo merili in zapisovali čas.

Drugi del naravoslovnega dneva pa je bil še bolj zanimiv, saj smo s pomočjo mikroskopov opazovali različne vzorce bakterij. Čez čas smo lahko sami izbrali določene predmete in si jih pogledali pod mikroskopom. Tako smo si v povečavi ogledali različne kose nakita, denarja, sadja, las, oblačil, pa tudi prahu in školjk. Izdelovali smo tudi nukleotid – sestavo DNK, za kar smo uporabili lego kocke. Naravoslovni dan je bil za vse nas zelo zanimiv, naučili pa smo se ogromno novega.

Larissa Resnik, 9. r.